Advertisements and their impact on us
TŁUMACZENIE:
Reklamy i ich wpływ na nas.
Kiedy rozejrzysz się wokół zobaczysz, że reklamy są wszędzie. W telewizji, w radiu, w gazecie, na ścianach budynków – reklamy oddziałują na nas na każdym kroku. Nawet kiedy wydaje się nam, ze potrafimy je zignorować, to i tak po jakimś czasie okazuje się, że znamy wszystkie najbardziej popularne hasła reklamowe i że rozpoznajemy produkty z których nigdy nawet nie korzystaliśmy.
Kampanie reklamowe to nie jest przypadkowe informowanie o produkcie. Każda reklama stworzona jest przez szereg specjalistów, którzy stosują w niej techniki wpływające na podświadomość o których nawet nie mamy pojęcia. Co więcej, twórcy reklam często posuwają się do poziomu manipulacji i przedstawiają produkt w sposób, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. W rezultacie kupujemy wymarzoną rzecz, przynosimy ją do domu i okazuje się, że nie ma ona przynajmniej połowy z obiecywanych cech.
Musimy wiedzieć, że reklama ma na celu wpłynięcie na nas tak, żebyśmy kupili produkt. Reklama ma za zadanie nakłonić nas do podjęcia pozytywnej decyzji. Właśnie dlatego musimy być bardzo ostrożni i nie wierzyć we wszystko, co nam mówią. Niektóre funkcje czy cechy obiecywane w reklamach są tak absurdalne, że od razu możemy się zorientować, że to tylko chwyt marketingowy. Czasami jednak niektóre z wymienionych cech wydają się bardzo prawdopodobne i sprawiają, że decydujemy się na zakup produktu. Zanim to zrobimy, szczególnie kiedy chodzi o bardziej wartościowe przedmioty, powinniśmy sami poszukać informacji o produkcie, który nas interesuje. Jeżeli nie kupujemy przez Internet, a w regularnym sklepie, to w razie wątpliwości możemy zapytać sprzedawcę o wszystko czego nie jesteśmy pewni albo o wszystkie funkcje, które chcielibyśmy znaleźć w wymarzonym produkcie tego typu. Być może okaże się, że nasz wybór nie był do końca trafiony, a sprzedawca będzie mógł zaproponować nam podobny, albo nawet lepszy produkt, w korzystniejszej cenie.
Reklamy są dobre, ponieważ informują nas o nowościach i pozwalają nam dowiedzieć się o produktach, o istnieniu których nie mieliśmy pojęcia. Musimy jednak pamiętać, że ich treść ma za zadanie przekonać nas do zakupu i wszystko, co w takiej reklamie zostanie przedstawione będzie wyglądać prawdopodobnie lepiej, niż w rzeczywistości. Nie spodziewajmy się więc cudów. Sprawdzajmy produkty i wybierajmy je racjonalnie.