155. Key word transformation sentence

Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first one, using the word given. Use between two and five words, including the word given. Do not use short (contracted) forms of verbs.

1. I am sure it was not Kate who broke the window.

CAN — It Kate who broke the window.

2. I have never met such a smart child.

EVER — This is the met.

3. Many people believe that eating sweets causes obesity.

BELIEVED — It sweets causes obesity.

4. My brother twisted his ankle.

TWISTED — My brother .

5. Shall I open the window?

LIKE — Would the window?

6. They have such a wonderful dog.

SO — Their dog .

7. I am sure he is playing football now.

BE — He football now.

8. We wished we had helped her.

HAVING — We her.

9. Michael does not like travelling and Kate does not either.

LIKES — Neither travelling.

10. There were very few children in the classroom.

MANY — There in the classroom.

 

Prześlij link znajomym na:

Wypracowania

Nie wiesz jak napisać wypracowanie? Zobacz nasze gotowe wypracowania!

Nauka słówek

Ponad 260 pogrupowanych zestawów tematycznych do nauki słówek.

Czasowniki frazowe

Zbiór 460 przydatnych phrasal verbs.

Zdania do tłumaczenia

Ćwicz umiejętność rozumienia tekstu tłumacząc przykładowe zdania.

Teksty użytkowe

Nie wiesz jak napisać list, podanie, ogłoszenie czy zaproszenie? Sięgnij po nasze przykładowe wzory!

Opis obrazka

Zobacz przykładowe opisy obrazków jakie przygotowaliśmy dla Ciebie!

Ćwiczenia

Ćwiczenia online do samodzielnego rozwiązywania (A1/B2).

×
Jest już nas 3361. Dziękujemy!